Gezdirdiğim Köpekler ve Ben

Herkese Merhaba, bu yazımda köpek gezdiriciliğine nasıl başladığımdan ve gezdirdiğim köpeklerden bahsedeceğim.

Köpek gezdiriciliği, çoğunuzun bildiği üzere genellikle öğrencilerin ek gelir için part-time iş olarak yaptığı, zamanla da genel bir meslek haline gelen iştir. Genellikle, yoğun iş temposu yada tatile çıkacakları sebebiyle edindikleri evcil hayvanın (Köpek) bakımıyla ilgilenemediklerinden dolayı bu bireylerin yardım aldığı bir meslektir.

Peki ben bu Köpek Gezdiriciliği'ne nasıl başladım?

Geçtiğimiz sene, yani 2016 yılında çalıştığım veteriner kliniğinde, kliniğin çevresinde bulunan sitelerden gelen hasta sahiplerinden biri tatile çıkacağından dolayı ricada bulunup, 1 ay boyunca gezdirmemi istemişti. Sonrasında nasıl bu kadar  fazla tüylü dostlarla tanışıp, gezdirmeye başladığımdan, onlardan bahsederken anlatacağım.




Mia - Labrador x Golden
Mia, sahibi her ne kadar o bir labrador dese de, ben golden ve labrador kırması olduğunu düşünüyorum. Mia'yı gezdirmeye 01.07.2016 tarihinde başlamıştım. İlk başladığımda sahibi bana 15 gün gezdirilecek demişti. İlk defa Köpek Gezdiriciliği yapıyordum. Mia ile gezmeye başladığımızda ilk onu tanımaya çalıştım. Genellikle sabah akşam 30 dakika ayırıyordum. İlk 3 gün onun nasıl bir köpek olduğu hakkında fikir edindikten sonra sıra birbirimize uyum sağlamaya gelmişti. Birlikte oyun oynuyor, arada şımartmak için de ödül maması veriyordum. 1 haftayı tamamladığımızda tamamen sözümü dinlemeye başlamıştı. Bu sırada sahibi 1 aya tamamlamamı söylemişti ve böylece ilk köpeğimi gezdirmiş oldum. Sahibi ihtiyaç duyduğunda tekrar tekrar gezdiriyorum.
Ayrıca siteye hala gitmekteyim gezdirdiğim bir köpekten dolayı ve Mia'yla her karşılaştığımızda sahibini çekiştirip üzerime doğru koşar ve kendini sevdirir. Unutmadan bir hayli kıskançtır kendisi.





Chiko - Mastiff
İkinci olarak Chiko'dan bahsedeceğim.
Chiko 6 yıl önce, 6 yaşındayken sokakta bir hayli kötü durumda bulunup tedavi ettirilmiş. Sonrasında da sahibi ona çok güzel bakması sayesinde fotoğrafta olduğu gibi çok güzel bir köpüş olmuştu. Mia ile yakın arkadaştır Chiko, ve neredeyse koca sitede tek anlaşabildiği köpektir Mia. Chiko ile tanışmamız hem çalıştığımız kliniğe gelmesi ile hem de klinikte çalışan diğer çalışanın onun gezdiricisi olduğundan onun sayesinde tanışmıştık. Asıl gezdiricisi tatile çıkacağından dolayı bana söylemişti ve 2 hafta boyunca Chiko'yu gezdirmiştim. Diğer köpeklerle çok fazla anlaşamasa da, insanlara çok yakındı. Bu yüzden bir hayli yakındık, fazlasıyla alışmıştık birbirimize. Fakat 2017 haziran gibi kemiğinde tümör üremeye başladı ve operasyon sonrası kaybettik. Sonrasında yokluğu çok belli oluyordu. Başka bir köpek gezdirirken, Chiko'nun bahçesinin önünden geçerdik ve ona seslenirdim hep. Artık yok, özleyeceğim onu.






Paşa ve Kivi
Sırada ise Paşa ve Kivi var.
Paşa ve Kivi, farklı sahipleri olan ama aynı evde kalan gezdirdiğim bir diğer köpekler. Diasy ve Mia ile aynı sitede bulunuyor Paşa ve Kivi. Daisy ve Mia'yı gezdirirken, sahibiyle karşılaştığımızdan dolayı onunda ihtiyacı olacağını söyleyip numaramı almıştı. Tabii sahibi kimseye kolay kolay güvenemediğinden dolayı hiç gezdirilmemişti başkası tarafından Paşa ve Kivi. Sonrasında Sahibi arayıp 15 gün boyunca ikisini de gezdirmemi söylemişti ve gezdirmeye başladım. Paşa'da sokaktan sahiplenildiğinden dolayı yaşadığı travmalar sebebiyle biraz çekingendi insanlara karşı. Kivi Paşa'nın aksine bir hayli cana yakın ve oyuncuydu. İlerleyen zamanlarda Paşa ve Kivi ile iyice uyum sağladık. Onları da 2016 Temmuz ayında gezdirmeye başladım ve hala da gezdirmekteyim sahipleri ihtiyaç duydukça. Tabii Mia gibi Paşa ve Kivi'de beni sitede gördüklerinde üzerime koşup kendilerini sevdiriyorlar.







Daisy - Rotweiler
Şimdi de Diasy'den bahsedeceğim.
Daisy, aynı Chiko ve Paşa gibi sokaktan alınmış bir köpüş.

Kendisi sahibine çok sadık bir köpektir. Fakat Daisy'i 2017 Mayıs ayında gezdirmeye başladım. Sahibi dışında bir başkasıyla gezmek konusunda fazla çekingen ve tereddüt eden bir köpek de ayrıca. Birçok hastalık geçirdi ama buna rağmen çok çok iyi, iyi olmaya da devam eder umarım. Bunun yanı sıra çok kilolu olduğundan dolayı, Daisy de bahsettiğim diğer 4 köpekle aynı sitede olduğundan ayrıca ben klinikte çalışırken de sahibiyle tanıştığımızdan, kilo vermesi için düzenli gezdirmemi istemişti sahibi. İlk gittiğimde bana hiç sıcak bir karşılama yapmamıştı ve 3 gün boyunca tasmasını takarken çekindim. Tabii bunun yanı sıra gezdirirken de kesinlikle yürümemekte inat ediyordu. İlk 3 günün sonunda biraz ödül mamasıyla, biraz da sevgiyle aramızdaki buzları erittik. Sonrasında düzenli olarak birlikte yürümeye başladık. 3 aylık bir yürüyüşün ardından kiloda verdi fakat yanağında tümör üremesinden dolayı bir süre ara verdik. Şuan durumu iyi, daha da iyi olacak.





Bitbull - Pug
Bitbull'dan bahsedelim Biraz da.
Bitbull, Mayıs 2017 tarihinde, Mia'nın yanına arkadaş olarak geldi, yani Mia'nın sahibi Bitbull'u sahiplendi. Mia ve Bitbull'u 4 gün gezdirdim. Bitbull yaramaz ve enerjik bir çocuktan farksızdı. İnanılmaz hareketli bir köpekti Bitbull. Bıraksam uçardı sanırım.















İgloo - Golden
Ve şimdi sıra İgloo'da.
İgloo benim koca kafalı dostum ama bir o kadar da korkulu rüyamdı. İgloo'yu da bu sene gezdirmeye başladım ve  farklı bir sitede yaşıyor. İgloo kocaman bir golden, inanılmaz güçlü ve bu yüzden gezdirirken hep korkarım. Çünkü bir anda çekip, beni havuza düşürebilir. Çok sevecen ve ilgi delisi olduğundan kolay uyum sağladık İgloo'yla, özellikle ona sarılması çok güzel. Neyse ki artık atlattık şu çekme olayını. 














Lokum - Husky
Benim tüy yumağım Lokum.
Lokum'u  temmuz 2016 tarihinde 1 hafta gezdirmiştim sahibi tatile çıktığı için. Tabi bunun yanı sıra sahibi, çocukları da dahil olmak üzere doğru düzgün ilgilenmediğinden sürekli bahçede duruyordu. İlk gün gezdirmeye başladığımda zaten hemen alıştık birbirimize. Çok ayrı bir karakteri var gibiydi, Seninle birlikte oturuyor, kafasını dizine koyuyor sevmen için ve çok ayrı bir anlam dolu bakışı vardı.
Siteye girdiğim an, bahçe site girişine yakın olduğundan görür görmez bağırmaya başlıyordu. Bir hayli eğlenceli oluyor onu gezdirmek. 











Dino - Cocker
Dino Dino Dino!

Dino da Lokum ile aynı site de yaşıyor. Dino'yu gezdirmeye yine temmuz 2016 tarihinde başladım. Fakat gezdirmeden önce Dino kliniğe geldiğinde çok sinir bozucu oluyordu. İnanılmaz hareketli ve muayene masasında durmuyordu bile. Sonrasında sahibi, pansiyona vermek için öneri almaya gelmişti kliniğe. Veteriner Hekimimiz de benim köpek gezdiriciliği yaptığımı ve Dino'yu da gezdirebileceğimi söylemişti. Böylelikle Dino'yu da 1 hafta gezdirdim. İnanılmaz oyuncu, hareketli ve söz dinleyen bir köpekti Dino. Sanırım aşı olmayı hiç sevmiyor yoksa muayene masasında durmaması için bir neden olmasa gerek  Umarım yine gezdirebilirim.













Konti - Golden
Konti'ye geldi sıra.
Konti, ben klinikte çalışırken geliyordu kliniğe tedavi için. Aşırı kilolu bir golden kendisi. Ama inanılmaz cana yakın, çok iyi bir köpek. Aslında ona fok balığı da diyebiliriz. Konti de yine kliniğin yakınlarında ki bir sitede yaşıyor. Sitede ki tüm kediler Konti'yi bilir çünkü anlaşamadığı bir kedi yoktur neredeyse. Hatta bahçede birlikte uyuduğu 2 kardeş tekir kedi var. 1 haftalık yürüşüyüşümüzde sürekli bize eşlik ettiler ve kedilerle birlikte sitede yürüyüş yaptık. Tabii bu anlattıklarım yine 2016'daydı. Bu sene de yine gezdirdim, aşırı kilolu olduğundan her bulduğu gölgeye yatıyor 20 adımda bir 😄 Tekrar gezdirilecek olursa seve seve gezdiririm.










Çakıl
Çakıl'dan bahsedelim şimdi de.
Çakıl'ın sahibi, tatile çıkacağından dolayı eski çalıştığım klinikten almıştı numaramı. Sonrasında tatile çıkınca sahibi gezdirmeye başlamıştım. Konti gibi o da aynı sitede yaşıyor. Irkı konusunda bir fikrim yok doğrusu, o yüzden bir şey diyemeceğim. Ama inanılmaz hareketli, enerjik ve bir o kadar da akıllı. 1 ay gezdirmiştim, yine sahibi ihtiyaç duydukça arıyor ve gezdiriyorum.













Tarçın - Husky x Labrador
Tarçın 🐶
Tarçın'ın sahibi de klinikten telefonumu almıştı. Tabii daha aramadan ben Çakıl'ı gezdirirken karşılaşmıştık. Sonrasında gezdirilmesi için konuştu ve gezdirmeye başladım. Doğrusu kolay alışamadık birbirimize, pek söz dinlemiyordu ama sonradan alıştık. Eğlenceli bir köpüş, gözleri çok güzel 😍
Sahibi daha sonra uzun süreli olarak gezdirtmek istediğini söylemişti, olursa çok iyi olur benim için de.













Aslında eklemediğim daha 2-3 tüy yumağı arkadaşım var ama şimdilik bu kadar. Köpek gezdiriciliği yapmak yorucu bir iş ama onlarla ilgilenmek, onlarla arkadaşlık kurmak, hatta onların size gösterdiği yakınlığı fark ettiğinizde gerçekten o anın verdiği mutluluk çok güzel.

Umarım ilginizi çeken ve okurken hiç sıkılmadığınız bir yazı olmuştur.

Okudunuz için teşekkür ederim ve beeeeen kabuğuma çekiliyorum fiyuuu... 




Ters Dönmüş Squirtle

Merhaba! Ben Ters Dönmüş Squirtle, Kitap ve manga okumayı, anime ve film izlemeyi, kaykay ve bisiklet sürmeyi ve gözlükleri çok severim! Beni twitterdan veya google'dan takip edebilirsiniz. Twitter Google

5 yorum:

  1. Yaaaa köpüş sevmek istiyorum <3 Tarçın çok sinirli bakmış yalnız >< korktum :D ama onun haricindeki tüm köpekler aşırı oyuncu ve tatlı duruyorlar :3 özellikle Lokum'a bayıldım <3 Husky aşığı olmak <3 <3 :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeet, hepsi birbirinden eğlenceli. Lokum farklıydı tabii, hepsinin ayrı ayrı karakterleri var fakat Lokum'la 1 haftada sahibinden daha çok yakınlaşmıştı benimle.

      Sil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Köpek sevesim geldi. Çok güzel köpekler var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu biraz geç gördüm ksura bakmayın. Evet hepsi birbirinden güzel, yeni yeni tüy yumağı dostlar edindimm. Sahipleri aradıkça gezdiriyorum

      Sil